Tio snabba med ”Katta Kvack”

Katta Kvack toppar just nu listan på Bloggvy, men vem är hon egentligen?

Vi vill veta mer och ställer Tio snabba:

1) Beskriv din blogg med ett ord?
Varierande

2) Bloggsyfte?
Jag har bloggat i 11 år och det primära syftet har alltid varit att skriva. Nu, med ett så pass stort arkiv, ser jag det också som ett sätt att bevara och minnas. Det är underbart att kunna gå tillbaka i sitt eget arkiv.

3) Länka till ett favoritinlägg?
http://www.kattakvack.se/?p=11814

4) Vad bloggar du inte om?
Jobbet

5) Vad innebär en bra blogg för dig?
Oj så svårt. Jag läser så många olika sorters bloggar och det är svårt att säga exakt vad som gör en blogg bra. Jag gillar genomtänkta texter, fina bilder och en ärlig och rak ton.

6) Beskriv din ”genomsnittsläsare”?
Jag tror att jag en väldigt brokig skara läsare. Många har hängt med från min numera nedlagda sminkblogg (bjooti.net) och andra har hittat till bloggen via länkar hos andra bloggare.

7) Om du var tvungen att byta blogg med någon, vem skulle det helst vara?
Tjejerna på A Beautiful Mess – blir helt till mig av den bloggen.

8) Nämn tre favoritbloggar?
Försök att inte se så snygg ut
Vett & Vansinne
Smaljeansen

9) Vilket är ditt bästa bloggartips?
Det viktigaste är väl att gilla att blogga! Om man tycker det är tradigt så brukar det lysa igenom.

10) Bloggar du om 10 år?
Självklart!

Kommentera

